Helsetips under din diett

Vei deg én gang i uken

Vei deg én gang i uken. På den måten blir du ikke forstyrret av daglige variasjoner. Vei deg alltid på samme tidspunkt, samme ukedag, på samme vekt. Gjør det til en vane!

Kutt ned på alkohol

Det er ikke noe i veien med et glass alkoholholdig drikke i ny og ne, men det kan være helseskadelig å drikke for mye. Dessuten har alkohol ofte et høyt alkoholinnhold. Lengter du etter et godt glass vin? Velg en alkohol med lavt alkoholinnhold (f.eks. 11 %) og lavt sukkerinnhold. For ølelskere anbefaler vi øl med lavt karbohydratinnhold!

Hold deg i bevegelse!

Det er ingen hemmelighet at trening gjør at man går raskere ned i vekt. Og det behøver ikke være så omfattende. Vi forventer ikke at du skal løpe maraton, men hvis du bruker trappen i stedet for å ta heisen, bidrar det til å øke forbrenningen din og få deg i form.

Ta det med ro ved middagsbordet!

Ta deg god tid!     Hvis vi spiser for fort, gir vi ikke kroppen sjansen til å sende beskjed til magen om at vi er mette. Forskning viser at det kan ta inntil 20 minutter for magen å fortelle oss at den er mett etter å ha spist, så ta deg tid. Ta deg god tid!

Sørg for at kroppen ikke tørker ut

Vann er avgjørende for en god helse. Drikk ca. 2 liter vann hver dag. Lei av alt vannet? Kombiner det daglige vanninntaket med annen drikke som eksempelvis urtete. Frukt- og urtete er et utmerket valg, ettersom de har lavt kaloriinnhold og fås i et stort utvalg smaker. 

Ta deg tid til en sunn frokost

Det er mange som tror at man automatisk går ned i vekt ved å hoppe over frokosten. I virkeligheten er det tvert imot. Ved å ikke spise frokost, kan du bli sulten senere, slik at du småspiser mye og storspiser til lunsj og middag, for ikke å snakke om all den sunne næringen du går glipp av. Ta deg tid til et sunt morgenmåltid med eksempelvis kornblanding med høyt fiberinnhold, lettmelk og frukt. Det vil hjelpe deg å gå ned i vekt og holde kiloene unna!

Få deg den søvnen du trenger.

Prøv å sørge for et godt søvnmønster! Sov de anbefalte sju til ni timene hver dag. Når du ikke får nok søvn, fører endringer i stoffskiftet ditt til økt matlyst og nedsatt energiforbruk. Ved å få tilstrekkelig med søvn, kan du føle deg uthvilt og unngå unødvendig småspising.

 

Kom i gang med Yokebe

Du får Yokebe på ditt lokale apotek eller gjennom forhandlere på nettet.

KJØP PÅ NETTET FINN EN BUTIKK

 

Starten met Yokebe